petek, 24. avgust 2007

pa ne spet igrce


Bilo je enkrat, nekaj casa nazaj... Sel sem v Ostrigo in videl folk (ne, a res). Ta folk je igral igrce in to ne na racunalniku, igral je DRUZABNE igrce. Nekaj casa jim nisem namenil pozornosti, po parih obiskih pa so bili ljudje drugi, le igrca je bla skoz ista. Ko sem en dan pristopil, sem videl da jo igrajo vsi. Od zadetih, pijanih, majhnih in kratkih do velikih, debelih in treznih; staro in mlado, geeki in normalni ljudje. Nisem si upal vprasat, kaj je ta igrca, ker so jo ocitno vsi poznali in ne samo poznali ampak tudi igrali! Ker geek v meni ni nikoli zamrl je v tistem trenutku zrastel kot feniks iz pepela in igrca je zame postala IGRA.
Kaj sploh so Naseljenci (ali v igralskem zargonu preprosto:"Katan'c")? Igra je preprosta in zapletena obenem. Hitro se jo naucis ampak dolgo casa rabis da jo obvladas. O pravilih ne bom pisal, napisal pa bom, da je igra strateska in ni primerna za mlajse od 13 let. Point je, da s pametnim zasedanjem surovin postavljate naselja in mesta in se s pomocjo cest sirite. Mogoce se vam zdi, kaj zdaj ta osemnajstletnik utruja z igrcam (grow up), ampak ta igra je vse drugo kot na primer clovek ne jezi se. Vsekakor se jo splaca sprobat (polni slovenski naslov: Naseljenci Otoka Katan).
Pustimo to igro zaenkrat ob strani. Ugotovil sem, da ta igra ni edina in pocasi se zdaj razgledujem po novodobni obliki namizne zabave. Vceraj sem igral Spletke in ugotovil, da je ta igra celo boljsa od Naseljencev.

Le zakaj igre in podobno med mladino velja za nizkorazredno obliko zabave (otrosko). Mislim da predvsem zaradi neznanja, verjamem da marsikateri pametnjakovic ne bi bil sposoben igrat podobnih iger. Zakaj poskusajo biti nekateri tako odrasli in se distancirajo od normalnih oblik zabave? Toda, kaj je sploh normalna oblika zabave? Normalno je danes zelo relativen pojem. Tisti "odrasli" kot normalno pojmujejo zabavo na veselici in z Direktom v rokah. Zakaj sem omenil Direkt? Ker sem ga danes kupil... Ampak ne zaradi casopisa, zaradi FILMA. Prilozen film je 21 gramov, danes ga bom pogledal, reziser je Alejandro Gonzales Inarritu, odlicni Mehiski reziser, katerega filmi imajo svojevrsten nacin pripovedovanja. Zakaj vam sploh vse to razlagam? Ker sem ugotovil, da me se vedno privlacijo "otroske" oblike zabave, kot so znanstvenofantasticne nanizanke (X-Files, Star Trek), filmi in predvsem igre!

Ce zakljucim po Starwarsovsko:"Trust your feelings!"

Ni komentarjev: