petek, 17. avgust 2007

Prvi komercjalni polet A380

Airbusov velikan - A380 - bo koncno ugledal prvi komercjalni polet. Singapore Airlines, druzba, ki ga bo prva dobila je prevzem napovedala za 15. oktober, prvi polet pa za 25. istega meseca. Prvi polet bo potekal na progi Singapore Changi (SIN (01°21'01"N 103°59'40"E)) - Sydney Kingsford Smith (SYD (33°56'46"S 151°10'38"E)). Razdalja poleta bo 6288 km.
Na tujih forumih, kjer se nahajajo predvsem Boeing fan-i, se pojavljajo opazke kot so:"I'll belive it, when I see it!" Zakaj?

Ce se ne veste, je imel Airbus pri izdelavi letala, ki je najvecje na svetu in bo sprejelo od 550 - 850 potnikov kar nekaj tezav. Ker je proces izgradnje letala zelo dolg, so zaceli zadevo delat v neki starejsi verziji programov, ko pa so prisle nove verzije le-teh pa je Airbus slepo zamenjal programje in pojavile so se nepravilnosti, med drugim tudi to, da so bile zice PREKRATKE. Prvih 7 letal, ki je bilo v tistem trenutku ze izdelanih, so morali popravit, od zaporedne stevilke 7 (proizvodni model MSN 008) pa letala prihajajo iz tovarne izgotovljena. Zaradi teh tezav, Airbus zamuja vec kot 2 leti z dobavo. Kljub temu, mislim da je trg VLA (Very Large Aircraft) zelo velik in mislim da bodo uspeli prodati 350 kosov, kolikor je potrebno za projekt da pride "na nulo".

Zdaj pa se nekaj o A380. Je najvecje potnisko letalo na svetu, prvi polet je bil 27.04.2004, v Tolouse-u, Airbusovem domacem letaliscu. Airbus je dobil 174 narocil za to letalo, iz tovarne jih bo letno prislo okrog 25 (priblizno 2 na mesec). V nasprotju s prepricanjem na letalih ni vse simetricno in popolno, tudi ne industrijsko, marsikaj kar se zvije popravi recimo klepar, ce je kaj preveliko, pobrusijo itd. to je razvidno tudi na sledeci sliki, kjer je colnicek pod levim krilom daljsi, ker se notri pac nekaj skriva in zaradi manjse teze na drugi strani tega ni.

Zaradi udobja ima avion kabino razdeljeno na dele, da zadeva ne izgleda kot neka velika dvorana in tudi zaradi najmanjsega hrupa v kabini (ne bi rekli za take motorje (slika na koncu)), da se ljudje "ne slisijo" med sabo. Ce vas se kaj zanima kar pod komentarje, se bom probu potrudit cim lazje razlozit (ce vem :) ).

razdeljena kabina^^

gigantski Rolls Royce-ov motor Trent 900, ce koga zamika, so na voljo tudi motorji EA GP7200. Obe vrsti motorjev imata potisk 37 (!) ton in letalo pod krili nosi 4.

3 komentarji:

Nejc Jemec pravi ...

Dej objavi na blogu še kakšen, po tvojem top of film o letalih. Enkrat si v Ostrigi nekaj kazal. Zna bit zanimivo...

Aljo pravi ...

ma to sem mel za drugic prpravlen ... o A380 nism najdu nc posebnga, bom napisu clank o "crosswind landing" :) pac en tip pristanka in tam bojo te posnetki...

Nejc Jemec pravi ...

Pa glej, da ne boš pregorel ;) počasi v klanec.